Så tråkigt att man får dödslängtan, tacka vet jag datorn och tvserier

Ligger här i sängen med datorn på magen (med förhoppning om att det ska rulla in massor med blogguppdateringar inom en snar, snar framtid), febern ger inte med sig och jag tog ledigt från skolan för att ligga i sängen en hel dag. Vem kunde ana att det är så tråkigt. Jag tror jag ska ta en långsam promenad i vårsolen och samtidigt passa på att gå till butiken. Kanske jag till och med tar mig till Citymarket, om jag känner mig riktigt ivrig.

Har påbörjat en bok, Flykten, av Rudolf Vrba. Den handlar om författaren själv och hans tid i olika arbets och koncentrationsläger under andra v'rldskriget. Största delen av boken ska väl handla om Auschwitz och hans flykt därifrån tillsammans med en vän. Jag har dock inte kommit så långt än. Läste typ två sidor av författarens ord om boken och det vände sig i magen på mig, jag blev så illa berörd av beskrivningen att jag var tvungen att lägga boken ifrån mig. Enligt en kvalificerad gissning kommer det knappast att vara enda gången...

Nej nu på med kläder och ut och röra på sig en smula!

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj hödu den boken e jättebra!! Men obehaglig, joo..

2010-04-21 @ 17:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0