Solen skiner över vårklädda slätter

Godmorgon
Jag tog ledigt från skolan idag för att ta sista sprutan och därmed ha ett fullständigt skydd mot fästingburen TBE, dessvärre ej mot borrelia men det kan man ju äta pennicillin mot. Det kan vara bra att ha detta vaccin men jag borde nog ha haft det i Danmark 2006, då jag hade 16 fästingar som satt fast efter en dag på en äng och då hade jag ändå plockat bort tre som kröp också. Efter det har jag plockat bort ett flertal fästingar medan de ännu krupit. Ingen har efter 2006 hunnit bita sig fast.

Det visade sig att fästingbussen är vid S-Market lite tidigare än tänkt så det är väl att skippa morgonmålet och cykla iväg dit nu. Detta blir en plågsam "morgon".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0