Stressi päällä

Nu är det tre veckor kvar. Tre oändligt långa, tunga och krävande veckor. Sedan kan jag pusta ut. Det ska bli skönt. Trots att jag försöker mitt bästa med att inte hitta på så mycket program på helgerna håller jag ändå på att kör slut på mig. Skolarbetet som borde göras ligger ändå och gnager någonstans i bakhuvudet trots att jag försöker koppla bort.

Dessutom måste jag vara världssämst på att sitta still. Det går helt enkelt inte. Så då jag säger att jag inte gjort något på en hel dag så kan det ändå hända att jag tränar 1-2 gånger kokat mat lika många gånger och gått ut på en promenad däremellan, hälsat på en vän och hunnit ha så tråkigt att jag bakat lite. Det är så typiskt mig att det hela tiden ska hända nåt. Otroligt rastlös som person. Om vintern klarar jag av att sitta still lite bättre, men på sommarn är det helt omöjligt.

Idag till exempel känns det som om jag tränat allt för litet, har den känslan jag alltid har en dag då jag inte tränat. Det känns som om jag är världens sunkigaste och lataste person och jag bara känner hur fläsket kring magen ökar. Dock har jag ju nog sprungit i 1h 25min idag och igår blev det 1h 45min.

Nog om det, nu ska jag snart bege mig mot Tammerfors. Denna gång stannar jag två veckor. Ska en sväng till Hyvinge nästa helg på Jukola, men det är en bisak. På tisdag har jag prov, då återstår att se om jag klarar mig och kan gå ut skolan med de andra. Om inte går jag nog och gräver ner mig nånstans för detta år tänker jag inte göra om!!!

Nu borde jag packa litet. Man borde nog ha med en del grejer till Jukola. Kallt brukar det vara på natten där. Undrar om jag inte ska hoppa på tåget hem på lördagskvällen i alla fall?!


Kommentarer
Postat av: Linda

Lycka till med allt!! Och kämpa på med plugget,, tänk vad extra pengar du kan tjäna om du klarar tentan!! ;)

2010-06-14 @ 10:25:41
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0