Älska ryssvärmen

Jag trivs otroligt bra nu när det äntligen blivit varmt här i landet. Hoppas verkligen ryssvärmen håller i sig hela sommaren:)

Har inte uppdaterat på länge, det beror inte på att jag inte skulle ha haft tid utan mer på att jag inte haft varken ork eller lust. Fick i alla fall godkänt i provet jag skrev i torsdags så det är ju positivt. Imorgon har jag ett prov till, sedan ska jag ta mig i kragen med slutarbetena. Verkligen! Tiden håller på att rinna ut. Suck.

I helgen jag tillsammans med E i typ 2½ dag, längsta vi har setts på väldigt, väldigt länge. Först en sväng upp till Kronoby på onsdagen, för att på torsdagen åka lite söderut för att E skulle delta i Korsholmsstafetten. Under den stafetten var jag lite fundersam över vem jag egentligen ska heja på; Femman eftersom det var orienteringskillarna som sprang i det laget, Vörå eftersom jag är från Vörå eller Kronan eftersom E sprang där? Dilemma! Det blev hur jag än ställde det trippel glädje eftersom Femman vann, Vörå var andra och Kronan tredje:)

På kvällen masserade jag lite och sen iväg på en länk eftersom jag suttit i bil hela dagen lång. Före det åt vi en sen morsdagsmiddag med fammo och faffa på Fredrikas i Solf.

Fredagen börjades med en rullskidningslänk, vilken avslutades med ett platt fall och avsaknad av skinn på smalbenet. Det såret försöker jag sköta på bästa sätt men det är svårt när skorven hela tiden fastnar i bandaget och jag måste byta bandage för att det varar igenom. Knepigt.

Sen var det ett besök på stan och nya tskjortor åt E och plåster åt mig;D

På lördagen var jag servitris på ett bröllop och sprang benen av mig, tror jag aldrig haft så sjukt i fötterna förr. På söndagen var det massage för hela slanten och sen vänta på tåg som förstås var en timme försenat!

Nu har jag masserat i två dagar och imorgon har jag ett prov. Hoppas det går bra. Nu ska jag rikta all min koncentration på Finlands match mot USA:)

Kommentarer
Postat av: Linda

Kämpa kämpa!! Snart är det sommarlov...

Förresten glömd ja å fråg va du had för skoar på de när du servera??

2010-05-19 @ 10:25:21
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/
Postat av: sabsa

Ja hadd mina glatiatorsandaler eftersom de va så varmt. De va därför ja hadd dom dagen innan på stan så ja sku kuna lägga plåster där de skavde. Så skavsår hadd ja int, utan bara sjukt av allt gåas. Ja sprang ju på i 10h satt på en 15 min matpaus bara.

2010-05-19 @ 14:49:42
URL: http://sabsa.blogg.se/
Postat av: Linda

Välkommen in i arbetslivet!! Då vet du hur mina arbetspass ser ut hela sommaren... ;) Ibland e de t.o.m. 14-15 timmar om vi har pubafton halva natten...

2010-05-19 @ 18:49:15
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/
Postat av: sabsa

mm inget ja sku vila gör på heltid direkt, men kanske man vänjer sig. OCH kanske man int far på en 90min länk strax innan:P

2010-05-19 @ 20:32:02
URL: http://sabsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0