Chokladmousse

Emmi e här. Igår blev jag godissugen så vi knallade iväg till bodjon. Där kom jag på att vi gör chokladmousse. Sagt och gjort. Underbart gott. Recept kanske kommer. Nån gång. Eventuellt.

Bilden blev dåligt för jag har tappat mitt minne. Kameraminne alltså. Så webcammen fick duga denna gång.


Update

Recept chokladmousse

3dl vispgrädde
2dl vaniljkvark/vaniljkesella
200g choklad(jag använde denna gång Fazers mörk, men till tobleronemoussen använde jag ju toblerone så det är att använda sin favoritchoklad bara)

smält chokladen i vattenbad/mikro
vispa grädden(rätt hårt vispad får den vara)
vispa sedan ned kesellan/kvarken
när chokladen svalnat(så att grädden inte smälter) vispar du ner den i gräddkvarken. Ös upp i portionsskålar och lägg i kylen en par timmar. Över natten går också bra!

servera med vispgrädde, chokladkross eller färska jordgubbar. Eller varför inte allt på en gång;D


Kommentarer
Postat av: Linda

Mmm ser riktigt gott ut! ha du blivi en hejjare på chokladmousse? Du måst absolut lägga upp receptet.. ;)

2010-05-06 @ 17:15:41
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0