gott nytt år

Nu har julen kommit och gått, tre veckors jullov har bara flygit förbi. Jag funderar på om jag eventuellt kan skippa en vecka skola nu i början eftersom jag har lite annat inplanerat...som vanligt. Och som vanligt har jag ju inte suttit stilla en minut ens av mitt lov, får myror i hela kroppen om jag inte har något att göra så då ordnar jag program åt mig. Förstås blir det alltid alldeles för mycket och jag är alltid riktigt slut av att ha haft lov.

Pappas 50-årsfest blev riktigt lyckad. Gästerna trivdes, dansgolvet var smockfullt, faten tömdes(eller så inte, men beröm fick vi i alla fall för maten) och skratten klingade ikapp.



Två systrar som sprang sig helt slut under kvällen.


Julafton firades först i Vörå med lunch och julklappsöppning, sedan vansinneskörning till kronoby för att hinna i tid till Kalle & co (missade dock början) och sedan middag med julklappsöppning där:) Ganska festligt! På juldan var det mera mat som gällde och annandan firades genom ett skidlopp och sedan middag hos familjen Ingman på kvällen.

Under mellandagarna stressade jag med förberedelser inför möhippa och bröllop, allt gick enligt alla planer. Mitt och lillis tal blev otroligt lyckat (tycker jag i alla fall) och jag hoppas att brudparet uppskattade det. Möhippan var kul, om än kanske väl mycket folk, men vad kan man om bruden har otroligt många vänner. Bröllopet var väldigt fint och bruden var vacker. Sånär som på vissa uttalanden under vissa tal så var bröllopet också väldigt, väldigt lyckat. Å andra sidan är det ett fritt land och folk får säga vad de vill, man behöver ju trots allt inte dela åsikt!

Nu har festandet äntligen lugnat ner sig och jag hoppas på att kunna återgå till vardagen med träning, regelbundna mattider och att frossandet i choklad och andra godsaker äntligen kan sluta! Idag blev det två träningar och det blir det förhoppningsvis imorgon också! Sedan lite lugnare tisdag och onsdag och sen kanske tävling på torsdag. men vi får se...jag är ju inte direkt känd för att vara en god planerare!

Gott nytt år på er allesammans! Jag hoppas allt börjat väl och fortsätter i den stilen också!


Kommentarer
Postat av: Linda

Snygg bild! Maila gärna över lite bilder om du har fler. Och gott nytt år på er också.

2011-01-03 @ 21:58:12
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0