Föreberedelser

Det ser illa ut med vädret inför Jukola :( Regn både fredag och lördag, typiskt alltså! Hoppas de hinner ändra sig ännu. Btw är hostan betydligt bättre idag och för första gångern på fem veckor har jag inte snutit mig en enda gång *peppar peppar* Hoppas det är påväg att ge sig, vore ju minst sagt på tiden.
Idag har jag haft fullt upp, ha påbörjat min tredje roman för sommarlovet, ordnat upp alla de tusen Kalle Ankorna, städat och gjort pastasallad för ett helt kompani(ca 10L) och vi är tre stycken som ska äta;) Tur att vi är riktiga matvrak iaf :D Dessutom har vi hämtat två stora bilar tills avfärd imorgon och till på köpet har jag renbäddat. För kvällen återstår packning och sedan börja trycka i sig massor och åter massor med mat så att alla depåer är sprängfyllda inför Jukola. Har varit lite halvslarvigt med maten sedan jag gick på sommarlov och det börjar märkas så småningom. Men inte klagar man då man kommer i samma par jeans som i högstadiet;)
Kanske jag ska ta cykeln upp till citi för att inhandla lite gott att äta till kvällen^^ eller så tar jag bilen(AA) jag glömde tanka den då jag var ute och körde förr idag! Men allra först nu ska jag se på världscupen i orientering som sänds om en kvart. Det är en bit dit ännu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0