Bye, bye Vörå och Hejsan Umeå

fotot taget härifrån och är en bild från en teaterföreställning jag  eventuell kommer att se på. Mormors svarta ögon. Handlar om kriget och emigrationen till Sverige. De kommer upp till umeå i september.
Nu börjar det bli dags att packa det sista i mina väskor och flytta över påtten för vintern. Umeå och studierna väntar på mig.
Igår var jag och sa hejdå till Malax och gudbarnen var ur-gulliga. De klängde i famnen när det var dags för mig att åka. Tog ett snabbt stopp i Pixne också och åt varma smörgåsar med framor och farfar. Fick dessutom 5m kabel av elektriker-farfar och en massa sockerbitar och skruvmejslar så att jag äntligen kan lägga upp lite lampor åt oss i lägenheten.
Idag har jag tagit sovmorgon för första gången på riktigt länge. Jag vaknade först klockan 9 och det var så skönt att få sova ut. Snart 50+50 års kalas:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0