Långpass

Idag sprang jag och Anna Maria vår vanliga söndagslånglänk. Den blev kanske lite längre än vi tänkt och vi missade hela damstafetten på tv, då vi sprang närmare 3h istället för knappt 2. Så kan det gå! Vi hade dagen till ära lagt in lite orientering mitt i passet. Mest så här gå/jogga och kika på vad man ska se på hur man ska tänka. Vi fick en chock till en början då skalan inte stämde riktigt och JA det är stor skillnad på 1:10 000 och 1:7 500!

Jag har ju lagt löpförbud på mig i samråd med S, men jag ska (får eventuellt) springa 1-2 pass per vecka. Jag har inte egentligen känt så mycket på mina lugnare pass i vaderna. Idag kändes det. Dessutom har jag stundvis ont i knät som jag slog i i september, speciellt då jag springer/skidar långa pass. Jag ska försöka med lite excentrisk träning för att få bukt med det.

Nu har vi suttit i soffan, njutit av god paj och cupcakes och kollat skidor på tv. Alltid lika skönt med söndagar. Lugnt pass, bra sällskap och man får ta det lugnt efteråt.
Jag är nästan nöjd med mina cupcakes. Lite mera krydda så hade de varit helt perfekta!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0