Faceplant...

Nu har vi åkt klart inlines. Det var överraskande roligt!! I alla fall då jag åkt nästan en timme och fick lite vana att stå på inlinsen och faktiskt kunde ta ut stegen lite. Dock var det inte det lättaste att slappna av eftersom det första jag gjorde var en faceplant och knäna ömmade rejält ett tag. Så kan det gå då man inte lyssnar!! Övermodig som jag var så sa jag innan vi åkte iväg att jag inte behöver knäskydd "för jag hade inte tänkt ramla idag". För att vara efterklok så hade det kanske kunnat vara en bra ide...men lite sent påtänkt nu.
 
Efter ett tag insåg jag i alla fall att det inte kommer att göra nåt om jag ramlar igen eftersom skadan redan är skedd så då slappnade jag av lite mer och vågade glida lite på inlinsen. Oerhört irriterad över att jag inte riktigt fick till tekniken trots att jag verkligen försökte tänka på hur jag sparkade!
 
Imorgon hade jag planerat in styrketräning, men vi får se om det går då knäna är ömma och lätt svullna. MEN har jag chansen lär jag absolut åka fler gånger!!! Dels gjorde det verkligen bara ont första fem minuterna efter fallet och dels var det KUL!!! Och jag vill lära mig åka på riktigt och inte som värsta Bambi...
 
Dock ser det ut så här nu, ser värre ut än det egentligen är...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0