Solskenstur

Efter vad som känts som en lång skolvecka är det äntligen fredag och helg. Jag hade bråttom iväg från redovisningarna idag för att jag skulle ut till Holmsund och skida så snabbt som möjligt eftersom det var underbart väder. Stannade dock till och pratade på Iksu, först med Lisa och sen med Pär. Då jag kom ut hade finvädret försvunnit som i ett trollslag. Självklart! Jag tjurade medan jag gick hem och kom fram till att jag tänker åka ut i alla fall. Egentligen hade jag bara tänkt "promenera" med skidorna på fötterna och njuta av solen, men eftersom solen inte ville visa sig så blev det inte riktigt så till en böjan. Då jag vände om kikade solen fram och jag blev på bättre humör igen =)
Tack Lilli för att vi får låna din bil så vi har möjlighet till det här =)
Kikade lite närmare på en spricka ute på isen
Jag hann också med att göra lite mönster med min GPS-klocka. Jag vet inte med andra men det roar mig enormt mycket eftersom jag vet att jag får sitta och kika på mönstret på en karta i efterhand. Detta mönster är tillägnat Lisa. Puss på dig! ;)
Jag mot horisonten. Älskar den känslan!!
Solen kikade fram
Och jag blev nöjd! =)
 
Det är svårt att hitta lika bra terapi som att få mata på för sig själv nånstans långt från alla människor. Jag blir ofta väldigt stressad av att vara på ett skidspår. Det är folk som skidar förbi, jag skidar förbi andra, nån gubbjäkel som försöker hänga på i ens fart osvosv. En massa stressmoment i onödan. Därför gillar jag ensamheten ute på isen allra bäst. Att få reda ut tankar och känslor och kanske komma på rätt spår. Det behövs också ibland och jag tycker att motion är det bästa sättet, den bästa terapin för både kropp och själ.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0