Umeå

Helgen i Umeå var alldeles underbart rolig! Tyvärr blev det inte så stor överraskning eftersom Bella räknat ut att jag skulle komma med, men hon var i alla fall glad att se mig. På fredagen var vi och shoppade. Jag köpte alldeles för mycket skräp, som vanligt... Sedan gjorde vi vår specialitet till middag: Våfflor. Dock skippade vi att göra 9-dubbel sats denna gång. Lite väl jobbigt att äta våfflor i fyra dagar, som vi gjorde senast. 
Våffelkalas (Foto: Bella)
 
På lördagen var jag och Lilli uppe med tuppen och ute och sprang i 2h. Riktigt härlig löptur där munnarna gick i ett. Ibland kanske vi fokuserade lite väl mycket på snacket eftersom vi sprang vilse runt Grössjön...på en vandringsled (?!!!). Sedan surade jag i en kvart över att springa vilse på en stig. Jag brukar inte vara vilse och gillar det inte!
Ute vid Grössjön, strax innan vi tappade bort oss...
 
Direkt vi hade duschat och lunchat åkte vi iväg till Barnens hus för lite shopping. Oavsett biologisk ålder smälte vi väl in hela högen. 
 
Alle och jag hittade största kramdjuret och Bella var inte sen att hänga på. (Lillis bild)
 

Direkt efter detta åkte jag via Ålidhem och plockade upp Helena. Nu skulle jag äntligen få min hämnd för det där ödesdigra inlinespasset i juli!! Vår första (och största!!) utmaning med träningspasset var att faktiskt hitta till själva träningen. Jag visste väl på ett ungefär på vilken sida om stan vi skulle, men det var också allt. Efter en snabb konsultation med gps:n på telefon körde vi iväg och det gick alldeles prima. Väl framme gav jag några grundtips i orientering och så sprang vi iväg. Det gick riktigt bra! Kartläsandet funkade helt klart, svårigheten var väl att springa och kolla kartan samtidigt. Inte så konstigt för det är svårare än det ser ut för den som är ovan. Efter 35 min orientering skippade vi kartan och bara sprang. Eller jag sprang och kollade kartan och planerade in en lagom lång tur så att vi skulle få ett distanspass. Dock är jag så pass elak att jag då och då stannade och "förhörde" mig om var vi befann oss på kartan. (Mohaha!) Till min stora besvikelse hade hon ju koll! Passet gick alldeles för fort och vi hade inte hunnit prata klart...(men innerst inne undrar jag om vi någonsin kommer att få slut på samtalsämnen?)
 
Ingen rast och ingen ro. Så fort jag hade duschat åkte jag och Bella till Maxi för att handla middag som vi sedan lagade innan vi for ner på stan och lekte på Fortet. Det är alltid lika roligt och jag är alltid lika blåslagen efter det. Men så länge man vinner så är det värt!
Vi (jag, Bella och Lilli) var i Team Rosa. Vi hade kvällens högsta poäng!!! Team Chokladbollarna hittas något längre ner i listan ;) (Foto: Lilli)
 

Idag var det stavgång med Terese, Helena och Lilli som var morgonens program. Riktigt härligt väder! Vi knatade på i sakta mak och pratade i mängd och massor. Eller...Terese och Helena pratade. För en gångs skull nöjde jag mig med att lyssna, något Lilli inte trodde jag var kapabel till. 
 
 
Helena, Terese och Lilli på Gimonäs 9km slinga. Idel leenden under passet och vem skulle inte le med sådant väder att träna i?
 

Efter lunchen lämnade vi lägenheten och Bella och Vikke för att köra iväg mot båten. Som vanligt otroligt vemodigt att åka ifrån Umeå och refrängen på låten Dance our tears away som dunkade ur högtalarna passade ovanligt väl in...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0