Ny hobby

Nu har jag småningom landat efter Portugalresan. Jag är otroligt sliten och trött. Sov till exempel 11h inatt. Jag gick och lade mig redan strax efter 21 igårkväll och har sovit som en stock. Det behövdes för nattsömnen var väl sisådär i Portugal och många nätter steg jag upp redan kl 4. 
 
Vi hade ett superbra läger och det är ett privilegium att få åka iväg och träna med dessa ungdomar, även om jag får en och annan ålderskris i samband med det ;) Vi har gjort många bra träningar och även om inte allt gick som planerat så var nog lägret i sin helhet lyckat. Det bästa är väl att det inte blev några större skavanker och skador och sjukdomar under lägret. De som skadade sig mest var ledarna med muskelbristningar och diverse ramlande in i träd, men sånt händer.
 
Filmen vi gjorde får tala för sig själv.
 
 
 
Efter lägret har jag skaffat mig en ny hobby: plocka taggar ur armar och ben. Det är helfestligt att se taggarna hoppa ut och dessutom lättar det lite också eftersom en del av dem har irriterat huden lite. Det finns alltså taggbuskar så det räcker och blir över i Portugal och huden ser ut därefter också.
 
Because I'm happy! Hittar jag lika bra föräldrar som hjälper mig med matlagningen så åker jag jättegärna ett nytt år med det här gänget, utan Lilli och Mats hade lägret definitivt inte varit lika bra. Mat är viktigt för att man ska få ett lyckat läger och jag tror att den goda maten vi fick är en stor bidragande orsak till att vi klarat oss utan skador och förkylningar. Nu gäller det bara att vila tillräckligt för att undvika förkylningar efter lägret också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0