Äventyr

Umeå var fantastiskt roligt som vanligt och det är alltid lika tråkigt att lämna stället. Jag har hunnit träffa väldigt många, men tyvärr långt ifrån alla jag ville hinna med. Jag har tränat, umgåtts, ätit gott och bara varit. Bella och jag var nog lite ur form för vi hittade inte på fullt lika mycket dumheter som jag befarat. Innan jag åkte hem skjutsade jag Emilia till Sumpans hus och sa hejdå. Gav henne en present (lite mer lakrits) för att försäkra mig om att hon skulle få ordentlig uppladdning inför SM som avgörs i helgen (jo, jag är så sneaky så jag inte ger henne all lakrits på en gång). Förhoppningsvis ses vi snart igen! =)
 
Hemresan blev något mer spännande än jag räknat med. Skulle inte tanka i Sverige, men tänkte att det kunde vara bra att fylla på lite för att vara på den säkra sidan. Ack nej! Tankluckan gick inte att rubba, inte ens med anti-freezespray. På väg till hamnen stod det 50km kvar (ingen lampa hade börjat lysa än). Jag tänkte att jag klarar väl mig till Finland så får jag åka in på service där. Jag tog mig på båten, av båten och till lägenheten (Range 25km och ingen lampa lyste). På morgonen körde jag till Toyotaservice (fortfarande range över 20km och ingen lampa lyste). Vid servicestället skrattade de åt mig och sa att det frusit och att de inte tänkte hjälpa mig så jag blev lite arg och körde iväg till en parkeringskällare (nu droppade range från 20 km till 0 på 100m och lampan började lysa). PANIIK!! Jag körde 1km och bara hoppades att jag skulle hinna ner i garaget i alla fall. Det gjorde jag, fick till och med parkerat snyggt och fint i en ruta. Lämnade skruttbilen åt sitt öde medan jag försökte fördriva lite tid. Gick runt en stund på stan. Efter 30 min var jag klar med det och gick till en bensinstation och köpte en reservdunk som jag fyllde. Ner till garaget och tryckte på knappen till tankluckan. Halleluja! Den öppnades! Jag hällde i bränslet och körde glad och nöjd iväg.
 
Efteråt frågade pappa om jag inte tankade innan jag for till Sverige "för jag sa ju att du inte skulle tanka i Sverige". Jag svarade då glatt "men det gjorde jag ju inte heller"! Tror det dröjer ett tag innan jag väntar till sista minuten innan jag tankar igen...
 
I helgen ska jag träffa favorit-Strandvalls och idag var jag via farmors och farfars för att äta upp mig lite. På söndag blir det häng med gudbarnen och kommande vecka träningsläger x2. Inte sitter jag stilla i Finland heller. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0