Snurrig

Nu är jag åter hemma i Vasa och Sven har hittat sin holk. Jag har varit på en skolning i helgen. Då jag åkte dit var jag på lite halvdåligt humör och väldigt omotiverad, men under helgens gång har de trevliga människorna jag mött där fått mig att bli på bra humör och jag deltog aktivt i diskussionerna (PÅ FINSKA). Allt har gått på finska denna helg och jag märker att jag hela tiden lär mig mer och mer och det är kul! Dessutom har de finskspråkiga ett oändligt tålamod och skrattar aldrig trots att jag pratar långt ifrån korrekt. Det är skönt att veta att man kan säga fel och det enda de gör är att försöka förstå vad jag egentligen menar.
 
Nu är jag alldeles snurrig i skallen efter att ha försökt ta in för mycket info på en gång och dessutom på ett främmande språk. Att skolningarna varit 10+8h utan större pauser än 40 min lunch gör även det sitt. Nu ska jag sova och ladda för morgondagen. Det blir en lång dag med mycket planering och genomgång av helgens material (och tro mig...det är MYCKET papper).
 
I fredags hade vi en get2gether med kollegorna. Ytterst trevligt med discobowling (jag är usel och dessutom blir jag skitsur då jag förlorar, men nånstans är det ändå lite kul) och mat på Amarillo.
 
 
Hemkomst kl 23 på fredag kväll och väckning kl 04 på lördag morgon var inte nådigt....Jag sov som en stock på planet till Helsingfors. Jag har varken noterat starten eller landningen. Plötsligt vaknade jag av en högtalare som meddelade att vi inte får ta av oss säkerhetsbältena och då jag kollade ut hade planet redan parkerat i Helsingfors. Ganska bekväm resa med andra ord ;)
 

För första gången på länge ser jag fram emot kommande vecka, dels kan det bero på ett visst besök i Kronobytrakten eller så är jag bara på bra humör så här efter helgen och mötet med många nya, trevliga, människor :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0