Träningsdag

Eftersom det i princip är helt snöfritt i Vasatrakten nu så passar vi orienterare på att springa i skogen så mycket vi kan. Det passar oss alldeles utmärkt att det inte är nån snö i år. Idag hade vi träningsdag i Vörå. Lite drygt 20 deltagare dök upp trots att jag var väldigt sent ute med mitt meddelande. Det är positivt =)

Själv deltog jag inte, men hann uträtta en massa annat istället. Igår besökte jag ortopeden och jag måste säga att mina adepter har tur som har mig som tränare. Eftersom jag själv provat på alla överbelastningsskador som finns (nästan iaf) så har jag samlat på mig en del kunskap. Dock inte tillräckligt för att vara klok för egen del. Nu har jag troligen dragit på mig tendinit i en muskelsena, i alla fall i ena foten eventuellt båda. Om det är tendinit eller inte är väl kanske lite osäkert efter enbart palpation, men det gör iaf lite ont då och då. Även om jag har hört talas om att man kan vara tränare utan att följa adepternas fotspår i skogen så hade jag inte tänkt bli en sån själv. Det känns otänkbart! Så nu ska jag försöka lyckas med konststycket att få fötterna i skick under ett träningsläger. Jag får göra allt som inte gör ont men det som gör mest ont (förutom att sova) är att gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0