teoridag

Idag har vi haft teori. Helt okej som variation för det är nog grymt tungt att massera dagarna i ända! Vi lärde oss OIFN (origo-insertio-functio-nervus) för m.teres major och m. teres minor idag. Vi lärde oss även lite om Penikka-tauti och skolioosi. Helt intressant idag och tydligen har jag höger ben lite längre än det vänstra. Hmm.. nåjaa inte har det nu märkts hittills i alla fall. Sen fick vi också massage för penikka-tauti och det njöt nog inte många av. Jag tror att jag klarade bäst av det, säkert en av få som haft penikka:P Men å andra sidan var det knappast första gången jag fick sån massage så tydligen blir man tåligare och tåligare. Jag låg nämligen och njöt medan andra vred sig på bänken av smärta och då försökte hon som massera mig ta i för allt var hon var värd. Till och med en lärare kom och försökte få mig att grina illa :P haha och så tror dom jag ahr hög smärttröskel. Knappast. Det är bara det att vaderna är vana med smärta av det där slaget. Om det varit låren eller ryggen hade nog även jag vridit mig av smärta, kanske till och med varit känsligast av alla.

Nå nån gång måste man ju få visa sig hård också:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0