Nötköttstortilla med avocado och créme fraiche






500 g nötfärs
1 ca msk spiskummin
2 ca tsk paprikapulver
1 ca tsk chilipulver
salt & peppar
1 dl vatten
1/2 burk Sweet Red Chili Salsa (Santa Maria)
1 burk majs
(några färska skivade champinjoner)
(1 burk bruna bönor)
1 röd paprika
1 avocado
plocksallad
creme fraiche
Yellow tomato & chili salsa (Santa Maria)

tortillabröd(jag hade jalapeno & chili tortillor)


Bryn färsen och tillsätt spikummin, paprikapulver, chilipulver, salt och peppar. Slå över vattnet och Sweet Red Chili Salsa (Santa Maria). Låt koka ihop en stund. Hacka paprikan och ha i den tillsammans med majsen.

Servera sallad, avocado, creme fraiche och såsen till.

Jag följde receptet, la till lite svamp och bönor) och tyckte att det inte var tillräcklingt med kryddor men smaken är som baken. Och mot konstens alla regler avnjöt jag delikatessen med vitvin istället för rött, men vad kan jag säga man tager vad man haver...



Trots att jag inte var hungrig smakade det väl:) Snabbt och enkelt för de dagar man inte orkar anstränga sig!

Kommentarer
Postat av: Linda

Mmm.. Va gott de ser ut!! :) Du får börja publicera mer matinlägg! =)

2010-03-21 @ 17:45:49
Postat av: sabsa

Ja e ju så bra på ti laga mat så folk sku bli så avundsjuka om ja publicera nå mera ;D

2010-03-21 @ 18:17:38
URL: http://sabsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0