Lax m kornsallad

Skulle göra en quinoa-sallad igår men det visar sig att quinoa inte finns i Finland. Vilken besvikelse! Jag köpte korn istället och det blev nog helt gott det också. Receptet är i princip direktkopierat av systeryster.

Bildkvaliten är sådär, men det är väl bättre än ingenting. Jag tyckte att det var riktigt gott och kommer att göra detta igen. Dock glömde jag nötterna så det var lite synd.
Ingredienser(4port):

1 laxfilé á 800gr
4 dl Korn
8 dl Vatten
1 st Grönsaksbuljongtärning
1 burk GoGreen svarta bönor
1 låda ruccola
1 st Rödlök
1-2 st Citroner
200 g Fetaost
1 dl Cashewnötter
2 st Tomater (eller några körsbärstomater)
1 paprika
olviolja
Salt, svart- och vitpeppar

Gör så här:

Koka upp vatten och buljongtärning. Koka Kornet i buljongen i cirka 10 minuter (eller enligt anvisningar på förpackningen). Ringla över lite olivolja och låt svalna. Skär löken, paprikan och tomaten samt skölj av bönorna.
Lägg ruccola, korn, bönor, lök, paprika och tomat i en salladsskål eller på ett salladsfat. Pressa citronsaft över. Smula fetaosten och strö den och nötterna över salladen. Stek laxen och krydda med salt, svart- och vitpeppar. Pressa lite citron över och servera med kornsalladen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sabina! Quina finns visst! :) Jag brukar ju köpa och göra det!

2012-02-08 @ 11:13:20
Postat av: sabs

okej, jag ger mig lätt i den frågan. Tydligen e de bara S-market som är för konservativt för "såna nymodigheter" då ;D

2012-02-08 @ 13:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0