Kycklingwok

Idag hade jag inte planerat nån speciell middag, men hade kyckling i frysen och lite grönsaker i kylen så jag svängde ihop en kycklingwok som hastigast. Ska dela med mig ifall om någon behöver göra en middag snabbt och enkelt. Detta tar 15-20 min. Man kan ju ha i lite vad som helst och det här hade jag i:

Typ 2 portioner
150-200g kycklingstrimlor eller kycklingfilér
2-3 champinjoner eller annan svamp
50 g färska sockerärter
1 morot
2-4 msk ostronsås
1 tsk sambal oelek
1-2 msk soja
peppar
några stänk citronsaft
några hackade valnötter och cashewnötter

2 portioner nudlar

Hacka grönsakerna. Hetta upp lite olja i en wokpanna och ha i kycklingstrimlorna. Låt de steka tills de är nästan klara och ha i grönskaerna sedan. När allt stekt klart krydda med ostronsås, soja, sambal oelek, peppar och några stänk citron enligt egen smak. Ha i nötterna till sist. Servera med nudlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0