Marias goda (och nyttiga) mellanmålsmuffins

Eftersom jag varit grymt lat med att lägga upp recept den senaste tiden ska jag bjuda på ännu en godbit nu. Har precis gjort dessa muffins själv och de är ett perfekt komplement för eftermiddagsfikat. Man får känslan av att äta en muffins, en såndär sötsliskig sak, men den är ändå helt utan socker och smör.
Mina blev inte alldeles vackra, men så är jag inte bra på att baka muffins heller.

Marias mellanmålsmuffins (ca. 12 st stora eller 24 små)
3 dl fullkornsvetemjöl
3 dl vetemjöl
0,5 dl krossade linfrön
0,5 dl solrosfrön
2 tsk bakpulver
1 tsk kanel
2 krm salt
1 urkärnat och tärnat äpple
2 gaffelmosade bananer
2 dl koncentrerad äppeljuice/-saft
2 ägg
0,5 dl matolja
Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda mjöl, bakpulver, frön, kanel och salt i en bunke.
Blanda ner äppel, bananer, saft, ägg och olja.
Fördela smeten i stora muffinsformar på en plåt.
Grädda mitt i ugnen ca. 20 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0