Baka baka lite kaka

Förra året var jag och lovade nåt dumt....riktigt dumt. Eller det beror ju förstås på hur man ser på saken men från min synvinkel var det dumt. Jag lovade mina elever i gymnasiet att jag skulle bjuda på tårta varje gång någon tar en FM medalj och att denne skulle få välja bakverk själv. Jag tänkte att nåja det kommer väl kanske en medalj per FM-tävling...men NEJ det gör det ju inte för de har blivit så himla duktiga att de plockar medalj på medalj och i höst har de skrapat ihop till hela 8 medaljer !!!! Det betyder att jag ska bjuda dem på 8 tårtor/kakor/bakverk.
 
SUCK
 
 
Sagt och gjort. Jag gick ut hårt med två bakverk på första omgången. En kladdkaka och en gräddtårta. Lite missnöje ledde detta nog till....det var ju beställt en BÄRtårta/gräddtårta. Nu e de ju dessvärre så att det inte finns så grymt mycket färska bär att tillgå och de frusna ser galet fula ut som dekoration. 2 down, 6 to go......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0