På tåget

Sitter på tåget och skriver. Tacka vet jag dator. Här är otroligt tråkigt. Fast denna resa har trots allt inte varit totalt händelselös. Det började redan på busshållplatsen då en man började prata med mig om huruvida det var en liten ås som några hus var byggda på eller ej och en massa annat smått och gott som han funderade på. På bussen på väg till tågstation satt jag bredvid två fyllon. De hade gansak roliga diskussioner.  Sen var det en som vägrade betala för sig på tåget och det var ganska underhållande att se på när konduktörerna försökte prata med honom. Och n sitter en otroligt snygg kille mitt emot mig. ^^ Inte kan man klaga på underhållningen. Men tåg är nog ändå inte nån favorit. Jag tror killen är ishockeyspelare, för han har sån frisyr och så ser han lite bekant ut. Kanske jag råkat vara inne på nåt lags hemsida och tittat.

Men snart hem-hemma. Skönt ska de bli! Och sen en vecka i Levi. Hur länge har man nu inte väntat på det då? Bara fundera på skidning, mat, vila och umgås med killen. Det låter som ett ganska bra liv, tycker jag. :)

Vad ska man hitta på ikväll då? Glögg någon? Fast alla har ju emigrerat till Hesa. Tack Kican! Tack! ;D Nåja vetja det reder sig. Om inte annat kan man ju faktiskt titta på tv också. Eller så kanske Tiia eller Johanna råkar vara på internatet. Dom är ganska roliga att umgås med också.

Har inget mer på hjärtat och så är jag snart i Seinäjoki så det är väl bara att avsluta och packa ihop sina grejer för tågbyte.



Tågbytet är avklarat. Sitter nu i Seinäjoki och prövar lyckan med att få mokkulan att fungera.

Och det lyckades :D Jeii, men sen kommer man till ödemarken Ylistaro och Storkyro så då slutar det fungera...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0