Har nog gjort en missbedömning i val av studiestad...

Som rubriken säger har jag insett att Tammerfors nog inte var så bra val som jag först trodde. Har inga vänner här, svårt att få några riktiga vänner på ett språk man inte kan och jag har ingen att träna med och jag VAGRAR betala 5€ varje gång jag vill ha sällskap.
Nä, men den egentliga orsaken till att det nog inte var så klokt är egentligen så enkelt som att jag inte har smakråd om jag skall shoppa och jag har ingen som stoppar mig när jag väl sätter igång med att sätta sprätt på slantarna.
Men det är bara ett år och förhoppningsvis är jag inte ruinerad innan det är slut. Måste nog få mig det dät bärbara massagebordet nu så jag kan börja tjäna pengar på fritiden...
Imorgon är det torsdag igen och det innebär för min del att det är helg!!! Men jag har dilemma om jag skall åka hem eller ej denna helg. Vore nog bra att få med sig vinterkläderna hit, men å andra sidan blir det en blixtvisit och kanske mer jobb än det är värt.
Skönt ska det i alla fall bli med helg. Känns som evigheter sen jag senast hade ledigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0