Tamperelainen

Har nu blivit stadsbo och bloggare också för den delen. Har försökt mig på det här med att blogga förr, men det är bara roligt någon månad och så orkar jag inte mer. Kanske det går bättre denna gång....

Har alltså tagit och blivit stadsbo, flyttat till Tammerfors från lilla Vörå. Det är inte så illa trots allt, om man behöver något så är det nära till ALLT utom skog och mark förstås och det är ju en liten nackdel om man vill röra sig i fin natur.
Har konstaterat efter 3 veckor som stadsbo att det bästa och det värsta med stan är alla skyltar överallt. Först så finns det skyltar och det är ju bra, för då kanske man hittar hem, men sen så finns det inte skyltar i alla korsningar utan u vissa skall man helt av sig själv veta att man bör svänga. Det tycker jag är konstigt. Men hittills har jag ju hittat hem i alla fall^^

Nu när hon har börjat känna sig mer som hemma med lite möbler i lägenheten borde hon verkligen ta sig i kragen med tränandet. Det har inte gått så himla bra dessa veckor. Om man bara hade nån träningskompis skulle det gå lite lättare. Men ibland är det nog himla skönt att få vara ute på en länk själv och bara rensa tankarna lite.

Nå nu ska hon då bege sig ut på en liten "morgon"länk. FM nästa helg och det ska banne mig gå BRA!!!


Det här e min nya stad   <3 Tammerfors ;D


Kommentarer
Postat av: Mendez Petrovic

Hej! Jo, din blogg är fin & så, jag skulle bara skriva lite till dig, första kommentaren wie. ;)

2009-09-13 @ 10:44:15
URL: http://mendezpetrovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0