Upplevde ett "chihuahuan-i-italien"-ögonblick idag på sin länk

Va på länk ida. Varje länk i en ny stad är ett litet äventyr i sig, alltid är man lite osäker på vart man ska eller varifrån man kom. Har man riktigt tur tappar man bort sig också. Dock har jag konstaterat att jag njuter av att tappa bort mig då jag är på länk. Det är alltid lika kul med utmaningen om man hittar hem igen när man inte har en aning om var man är. Men springer man tillräckligt länge så hittar man förmodligen nånting man känner igen och hittar därmed hem igen.


Hon står mitt i skogen...nånstans i Tammerfors...hon är osäker, hon försöker springa tillbaka samma väg som hon kom, men kom hon längs den här stigen? Kom hon från någon annan stig? Kom hon från höger eller kom hon från vänster?
hmmm...höger? vänster? Höger? Vänster? svårt val...till sist blir det vänster.  Förhoppningsvis rätt val.

Senare visar det sig att hon hade varit på helt fel stig, men dock hittade hon hem utan större problem.


Förvillande likt inte sant?

en av de tusenfemtielva lekparker som finns runtomkring där jag bor.
Hon sprang uppför hela dendär (den fortsätter bakom kröken) Inte så brant men mördande lång...
Alla dessa skogsstigar är så lika, är det samma jag fotat flera gånger eller är det olika?
-Dessvärre är det nog olika..
En lite häfti klätterställning som jag ska ta första bästa chans att prova...nästa gång ja springer förbi...
Min personliga favorit. Otroligt fin. Det här e spåret jag ska skida efter i vinter.
Här springer jag ovanpå motorvägen, svårt att tro inte sant?
De va också här jag hade mitt chihuahua-ögonblick:P
Slutet(och början) av gångstigen som leder hemåt.
Hon måste också emellanåt passera genom detta svnesson-svensson område på sin länk. De e nog tur att husen har olika färg så att man hittar hem. Förutsatt att man minns vilken färg ens hus har.

Ändstation. Kuoppamäentie 37






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0