Beslutsångest

Det e mycke nu! Att gå från att inte lyft ett finger på en månad till en intervjuuppgift och två examinerande seminarium och en examinerande gruppträning på två veckor är lite väl tufft. Dessutom är jag ännu lite dålig, trött och hängig och lite småilsken på allt och alla.
Beslutsångest nr 1: Nu är finlands självständighetsdag på kommande och jag vet inte om jag ska gå på sittningen eller inte. Hmm...svårt det här studielivet ;) Det kommer säkert att bli jättekul men är det värt det då jag kommer att vara trött och slutkörd från förr?

Beslutsångest nr 2: Ska jag åka hem redan den 10e eller ska jag åka den 12e? Det borde jag bestämma nu för att jag ska kunna beställa biljetter. Åker jag den 10e så hinner jag träffa en god vän som ja tror e hemma då, men då missar jag kanske lite i grupparbetet och dessutom blir det stressigt att hinna till båten. Åker jag den 12e så är jag flera dagar "i onödan" i Umeå då jag skulle kunna vara hemma och dessutom skulle jag inte få träffa min goda vän, som jag inte sett på månader. Å andra sidan skulle jag kunna vara med på gruppuppgiften. Hmm, dilemma!!

Nu ska jag iväg på FSN(=finlandssvenska nationen) möte till NH (=nationernas hus). Ska se om jag får bestämt mig och hur jag ska göra med sittningen(=sitz för alla finlandssvenskar) då.

Kommentarer
Postat av: J

Hu läng e du hem sen då du kommer? Tänkt om du har nå tid fö massage? :)

2010-12-01 @ 19:43:51
URL: http://curroergosum.ratata.fi
Postat av: Maria

Men ÅÅK HEM! Nog vet du att resten av B3 spikar klart gruppuppgiften! ;) Klart du ska dra hem på jullov!!

2010-12-01 @ 22:07:54
URL: http://metrobloggen.se/mariapaavola

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0