En stressig dag

Nu är inlägget om tonfiskpastan uppdaterat med bild och allt.

Idag var det väckning redan halv 8 för att kliva upp och träna. Det fanns ingen el i huset så det var vackert att springa innan morgonmålet. När vi(E och jag) kom tillbaka från löprundan så hade elen kommit tillbaka igen. Grötkokning, en snabb dusch för att sedan rusa iväg till stan på inträdesförhör. Efter det till MySports och handla två par skor. Försökte med hela mitt hjärta handla för över 200€ men jag lyckades icke. Nåja, jag får handla resten av presentkortet sen nån gång då.

Efter MySports åkte jag iväg till mommo och moffa på lunch och satt där och pratade en stund. Sen åkte vi iväg för att testa "nybilen" som redan hunnit bli ett år. Åkte med mommo å moffa till begravningsplan för att gräva litet i rabatten. Väl där träffade vi några kanadensare som på ett eller annat sätt är släkt så det tog en smula längre än förväntat.

Anlände hem och Furuberget för 1½h sen och nu kokar jag Dulce de lecce* och har samtidigt klippt gräsmatan(dryga 1h jobb). Nu ska jag snart börja rensa i rabatten ska bara hämta andan litet först. Hade egentligen tänkt köra med jordfräsen i landet och lägga potatis och så sallad och dylikt men jag orkar inte bära ut den ur ladan själv så det får bli en annan gång.

Om två timmar bär det av till citi för ett hembesök och innan dess ska jag också till butiken för att handla ingredienser till mina Ooey Gooey-brownies som jag ska baka ikväll på senan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0