Lakeuden Viesti

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen! Suck med mig. Att göra nåt nytt är roligt en stund men jag orkar aldrig pyssla med något en längre tid. Så är det med allt jag försöker ta mig för. Sen jag skrev senast har mycket hänt. Vad skulle det inte det när jag senast uppdaterade för 4 dagar sen?

I torsdags begav jag mig på en länk med Marko och Eric och jag trodde på riktigt jag skulle dö. Det var lite som om Marko var tvungen att springa väldigt väldigt hårt för att visa att han också kan springa. För E så var detta ju en långsam GU länk men för mig gick det nog på FU hela vägen, FU i hårdaste laget för att hålla på en timme med min kondis.

På fredagen var jag i skolan hela dagen, trots att jag tänkt skippa några timmar för jag var så trött på morgonen. Det var otroligt intressant och min "CP-axel" är mera normal än den varit på länge:) Men den är nog fortfarande alldeles för långt fram i jämförelse med den andra. Vi hade en föreläsning av en osteopat och lärde oss en massa triggerpunkter i axelpartiet och att öppna muskel"kalvot" (alltså membran, hinnor?! någon?). Det tog otroligt sjukt men kändes väldigt löst och ledigt efteråt.

På kvällen åkte vi hem E och jag. Jag körde!! Vi lämnade i Vörå för jag skulle på studentdimission på lördagen och E egentligen bara för att jag ville det;D

På lördag hade vi en massa studenter att uppvakta och på kvällen en middag att närvara på. På natten var jag chaffis åt mina fd gymnasielärare och vi anlände Vörå typ 2.

I morse var det rätt motigt att stiga upp även om det blev en 8h natt så var det fel 8h jag sov och jag var helt upp och ner. Tror jag aldrig i mitt liv varit så omotiverad att röra på mig under ett lopp som jag var idag. Krafterna kanske skulle ha funnits där även om jag var trött och svag av hunger, men kämpaglöden var som bortblåst. All min forna sisu helt försvunnen. Jag "sprang" 5,1km på 1.02.30 eller nåt och förlorade en kvart åt bästa. Suck, formen är lååångt borta nu. Men det är bara att bita i och kämpa och hoppas att jag är i bättre form på DM nästa vecka, som jag tänkte springa. För att inte tala om Jukola.

Nu ska jag gå och sova. Imorgon blir det fullt upp, som vanligt. Träning, bjuda pappa och Rolle på mat och sen till Sportplan och kolla på Rolles son som har distriktslagsmatch. Sen kanske tammerfors...orka

Bilder kommer bara jag får ork att ladda upp dom

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha,, kul att du var chaffis åt lärarna!

Träna på så ska du se att kämpaglöden kommer tillbaka. Tänk att du fortfarande har bättre kondis än mig, men vänta till efter sommaren när jag har sprungit med tallrikar i händerna hela sommaren!! ;)

2010-06-07 @ 11:23:06
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/
Postat av: sabsa

haha:D de e no knappt om ja har bättre kondis än dej längre:P Men sen i juli ska ja börja köra på igen och komma igen nästa år:)

2010-06-07 @ 15:30:33
URL: http://sabsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0