Odi et amo

Jag skulle ju skriva ett inlägg igår, men datorn sippade så jag stängde av den och ägnade kvällen åt tv. Såg Spanien-Portugal, barn-Missor och mordkommissionen på samma gång. Helt givande men morkommissionen var inte så bra som förut.

Odi et amo är ett latinskt uttryck och betyder ungefär jag hatar och älskar. Det är lite känslan jag har just nu. Jag älskar att jag kan massera, det är roligt. Jag hatar att massera på skolan, av flera orsaker. Mest hatar jag att vi inte får pengar för det. Sen också lärarnas filosofi, eller kanske mest rektorns. Nu är det en klasskompis som inte ens får avlägga sin examen för att han var "opålitlig" eftersom han varit borta några gånger utan att meddela. Det är en annan som arbetar dubbla skift i två veckor + att hon fortsäter en eller två veckor till efter oss eftersom hon också är opålitlig. Hon är tydligen opålitlig eftersom hon hade skaffat ett läkarintyg på att hon varit borta för att hon varit sjuk. Kan man göra så? Just nu känns det också som om "storebror ser dig" eftersom det springer en 5-6 tanter lösa i skolan och kan komma in och bedömma när som helst. Nerverna tål det snart inte längre.

Tur att det snart är över. Tur att det bara är en vecka kvar. Tur(eller skicklighet) att jag klarat mig hittills. Hoppas turen håller i sig. Hoppas att jag inte blir ansedd som opålitlig och blir tvingad till några veckor extra.

Jag hade tänkt mig en "schläck" sommar efter detta helvete. Nu är det så att jag råkat skicka ett mail där jag skrev att jag gärna vikarierar på tallmo om det finns behov. Nu är behovet tydligen mycket stort och jag kan kyssa adjö åt tanken på en ledig sommar...

Nu duschen och sen på 90min massage för att sen ge allt en dag till.

Kommentarer
Postat av: Linda

Se till att inte vara borta utan anledning från skolan... :)

Och grattis till jobbet på Tallmo, tänk att du får pengar att göra saker för!! B.t.w. Jag har börjat följa Erics blogg om ni undrar.. :)

2010-06-30 @ 15:33:21
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/
Postat av: sabsa

Ne, de e nog verkligen till att hålla ut dessa 5 dagar som återstår nu så man inte hamnar på två veckor extra. Mm, de vore nog bra med pengar. Dock har ja ju sett fram emot lite ledigt också, fast det går nog över efter en vecka utan sysslor:D

2010-07-01 @ 11:56:52
URL: http://sabsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0