I am the master of my faith; I am the captain of my soul

Sen jag senast skrev har inte mycket hänt. På fredagen vaknade vi åt, skidade, åt och såg på tv. Jag var helt euforisk i början av träningen, skidorna gled så lätt det var skönt att skida så väl uppför som nerför, drog till och med i några uppförsbackar bara för att... Sen blev det ju inte sämre av att vädret var perfekt; några minus och solsken. Skidade typ 18-19km och gick sen in i skidstugan vid Tössbacken och såg på medan E tränade klart.

Vi fick en underbart god maträtt på kvällen. Ugnaspotatis på en saltbädd och en sorts taco-gryta. Borde ju ha bett om receptet, nåja det finns väl tid till det än ifall jag kommer på att jag vill ha det någon gång. Vi såg let's dance på kvällen, tänk om man kunde dansa sådär... då skulle jag inte annat än dansa!


Dålig kvalitet, jag vet, men man blir ändå såå inspirerad. Jag ska banne mig ta danskurs inom en snar framtid!

Vi gick och sova tidigt och steg upp sent, som sig bör på helger. Har snart också fått E att förstå innebörden av sovmorgon. Tja eller jag får i alla fall sova till kl 9 nuförtiden. Och så var det skidning som gällde igen, denna gång klämde jag till med 20 km. Inte så farligt mycket egentligen men med tanke på att jag åt antibiotika vid det tillfället så var det väl att ta i lite;D  Kom tillbaka, åt och så fortsatte vi med skidning, men bänkade i tv soffan denna gång. Sen middag och iväg på bio; Invictus. Otroligt bra film, ingen komedi direkt men en sån film som jag tycker om. Påminner lite om Remember the Titans.




Invictus trailer

E och jag åkte tillsammans med Benjamin och Eva till Kokkola. Eva somnade så på henne gjorde filmen nog inget större intryck ;D Men alla mina favoritfilmer är sorgliga historier berättade på ett mästerligt sätt.

E och jag är nog aningen tråkiga för att vara 20 och 21 år gamla, för klockan 9 funderade vi starkt på att gå och sova, men bara för att det skulle kännas så fel stannade vi väl uppe till en halv 11 tiden eller dylikt. Så det blev en 10 timmars natt igen, vitsi vad skönt. Men mycoplasman sitter nog i lite ännu för jag är fortsättningsvis rätt trött. Skulle bra kunna gå och sova redan, trots att jag tog en en timmes power-nap på tåget.

Idag har det varit länk, mat och Vasaloppet på programmet. Jag sprang något mellan 9 och 10 km och alla som jag mötte hälsade på mig, trevligt, dock bör ju tilläggas att jag inte kände en enda...haha, på det sättet är Vörå och Kronoby lika, där hälsar man också på alla man möter även om man inte känner dom.

Hade en riktigt trevlig helg och fick göra det jag helst av allt gör om helgerna; träna, äta, vila och umgås med E:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbart!!

2010-03-08 @ 22:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0