Fredagkväll

Idag vaknade jag kl 04.20, jäkla gubbar som måst böri arbet den tidan på dan!!! Eller jag antog bara attdet var gubbar eftersom det var lastbilar som brummade fram och tillbaka på gården. Men på allvar vem stiger upp till arbetet vid den tiden förutom bagare?

Dagen kunde alltså ha börjat bättre. Somnade nu om efter en stund, låg vaken säkert en halvtimme eftersom det var så varmt att svetten bara rann. Klockan halv 12 bar det iväg till Lempäälä för att massera hockeykillar. På hemvägen bestämde jag och han som skjutsade mig att vi ska grilla och dricka en öl ikväll. Sagt och gjort, nu har jag hackat upp en grekisk sallad med en olivolje-balsamvinägerdressing och inväntar sällskapet som borde anlända med nästa buss. Det blir kul med lite sällskap för en gång skull.

Tänka sig att jag skaffat en vän i Tammerfors:D Dessutom tror jag att di e två killar på kommande så jag har till och med två vänner:)

Nu ska jag luta mig tillbaka och njuta av solen som lyser in genom det öppna fönstret och ölen jag har i glaset medan jag lyssnar till Sentenced. Ett band jag för övrigt upptäckte idag påväg till Lempäälä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0