Tillbaka i Sverige då

En underbar helg hemma senare ångrar hon sig då hon enbart öppnade böckerna på båten dit och torsdagen. Hmm, kanske jag klarar tentan i alla fall? Tänkte kolla lite föreläsningar på nätet och åhörarkopior också. Men vadå, jag fick ju rågbröd och aroniagele! Vad mer kan en finlandssvensk begära?:D

På onsdagkväll var jag hemma först en tvåtiden, trött och sliten och lite missnöjd över att ha glömd snuset i Sverige(som jag tänkt tjäna storkovan på;)) Tidig väckning på torsdagen och upp på långlänk(svenskar läs: distanspass) och den dagen var därmed förstörd. Jag var trött och otålig hela dagen. Men jag lyckades skrapa ihop tillräckligt med energi för styrka och volleyboll på eftermiddagen också.

På kvällen häckade Emmi förstås hos mig;) Vi såg film och pratade OCH delade på en HEL daimtårta:D:D Gott! På fredagen hade jag tänkt läsa, gjorde inte det. SÅ jag tränade istället och sen bar det av mot Vasa för massage och en kaffedate med Anita!! Betydligt roligare än tentaplugg!

På lördagen var det långlänk igen, denna gång med Femmangänget. Det gick rätt snabbt med bra sällskap och mycket att prata om. På lördagkväll var det kaffedate med Emmi och Dimi. Utmanade Emmi i en tävling om vem som ska bli den officiella gottegrisen. Vi ska äta så mycket frödinge kladdkaka vi bara kan under en timme! Känsliga tittare varnas för starka bilder;D

På söndag klev jag upp tidigt för att träna med Pernilla(och det gjorde vi väl för jag e limin än) sen bar det av till Malax för att hälsa på fammo coh faffa. Där åt vi i tre timmar och sedan till kusin och familj för att uppvakta en nybliven treåring:)

I malax hade det kommit 15cm snö på en timme, medan det i Vörå inte kommit en endast ynka flinga!! Bittert! På kvällen var det ytterligare en träning och sedan volleyboll på det. Sedan åkte jag till internatet och tjänade storkovan på massage;)

Det blev en sen kväll kombinerat med tidig morgon då jag åkte en sväng till Tölby och hälsade på mommo och moffa. Vi bakade rågbröd mommo och jag:) Gott, gott! Och därifrån for jag 6 rågbröd och 3 aroniageléburkar rikare:D

På kvällen var det då avfärd till Sverige. Suck för långa resor:S Eller inte långa, men långtråkiga. Beställde taxi i infon över en timme innan landgång och då jag kom till hamnen så fanns det ingen taxi åt mig. Vi var fem stycken som råkade ut för det. HATA sådana som tar taxi utan att ha beställt alltså! Fick vänta över en halv timme på taxin i -11 graders kyla...att det ska vara så svårt att ordna så en buss går där en gång om dagen??

Väl hemma i lägenheten stupade jag i säng direkt. Skulle ta sovmorgon och lyckades sova till klockan 8 ;) jaajaa, så går det alltid med mina sovmornar... Nu ska jag kolla en föreläsning på nätet...kanske...eventuellt...

Kommentarer
Postat av: Linda

Lycka till på tentan imorgon!!

2010-11-09 @ 20:29:46
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0