Umeå

Nu har jag varit här några veckor och kan smått börja uttala mig om hur det känns och hur det går. Jag gillar Umeå och jag gillar största delen av klassen(de finns ju några av de 70 som man inte haft en chans att bekanta sig med så mycket än så de kan ja ju förstås inte uttala mig om). Den kursen vi går på just nu är rätt tråkig men jag tror att det blir bättre med tiden.

Nollningen var rätt roligt, men kanske lite väl intensiv. Vi hade fadderkvällar, sjukamp, såpafotboll, vinbrännboll med mycket mera och allt avslutades med en sittning.

såpafotboll


Bilden har jag snattat av nån på facebook(uppenbarligen eftersom jag är med på bild;D)

Sedan har vi haft outdoor adventure och grupparbeten och en hel massa tråkiga, icke relevanta, föreläsningar. I alla fall jag har inte fått något ut av dem, jag har helt enkelt inte lärt mig något. Föreläsningarna har varit flummiga och svårgreppade, men de är kanske nåt man lär sig med tiden det också.

Idag har jag redan gjort ett halvt dagsverk med dammsugning och massage bland annat. Senare blir det lite plugg och en kaffe me Tove(vi kan ju hoppas att vi är snabbare än senast jag var på kaffe då det tog oss 5h innan vi var klara;D).

Räkfrossa ska jag på i helgen också. FSN ordnar(Finlandssvenska Nationen), i vilken jag blivit styrelseledamot.

Vårt lilla äventyr måndag-tisdag var kul, dock blev jag otroligt frustrerad på såna som cyklar lite otroligt långsamt men vi hade ju i och för sig hela dagen på oss. På tisdagen sjönk humöret dock och det lämnade en bitter eftersmak av äventyret. Regnet bara öste ner och vi hade program utomhus och skulle dessutom cykla 20km. Hade vädret varit fint hade nog humöret varit på topp:)

Det kommer en massa bilder från resan vår senare. Lovar!

Nu ska jag nog börja göra nåt vettigt idag. Kanske äta morgonmål...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0