Mat, mat och mera mat

Lyssnar på musik som jag förknippar med sommaren, solen skiner in i vardagsrummet och det är bara en kall cider som saknas och sommarfeelisen skulle vara på topp:) Nu har vi ätit i dagarna två och jag antar att det kommer att fortsätta i samma anda imorgon också. Vad gör man inte då man har tråkigt? :D
Igår hade jag middag åt några kompisar. Skitskoj! Vi var sju stycken och vi åt en trerätters brakmiddag som va på nivå med halv åtta hos mig:)
Förrätt var räkcheviche med mango och örtbaguetter
Huvudrätt var älg-/nötstek med en ölsås, potatis, aronia-gelé och en feta-sallad
Till efterrätt serverades en vaniljpannacotta med frusna hallon
Gott, gott, gott!
Sedan drack vi vin och spelade Pärelabarin in på småtimmarna. Idag var det lunch hos fammo och faffa och så skulle vi träffa fadderbarnet också. En lätt lunch som pågick i en sisådär tre timmar i sträck. Inte att förakta hur tungt det är att äta under en så lång tid. Jag har i det närmaste hamnat i en mat-koma och orkar knappt lyfta ett finger. Trots det kunde jag inte motstå att öppna det stora kinderägget jag hittade i butiken idag. Det är ca 3 gånger större än ett vanligt och jag är i himlen! :D
Nu är det bara att se fram emot morgondagen och mera mat...då ska jag göra en ugnsbakad lax med romsås och ugnsrostade grönsaker till...blir nästan hungrig bara av tanken på det ;D NÄSTAN
Tyvärr har jag inte plåtat en enda bild på maten så ni får nöja er med att jag garanterar att det varit gott :D Ska skärpa mig, jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0