Thaimassage

Jag har ju lovat att ge en beskrivning av thaimassagen jag fick. Vi gick in till ett ställe mitt mellan Karon och Kata. Det var små, söta, taniga thailändskor som mötte oss. Vi sa vad vi ville ha och det var inga problem. Jag blev visad in i ett bås var jag blev lämnad ensam. Några sekunder gick och en thailändska kom in med något som såg ut att vara en bunt lakan. Hon pekade på dom och gick ut igen. Jag kände mig lite smått förvirrad och stod där som ett fån. Då hon kom in igen hackade hon fram att jag skulle klä på mig. ”Vadå klä på mig? Jag ska ju få massage? Och klä på mig vad?” tänkte jag. Hon tog upp högen av lakan och sa att jag skulle klä på mig. Det visade sig vara något pyjamasliknande som jag tydligen skulle ha på under massagen. Sagt och gjort, jag klädde om och det var en dress som nådde mig till knäna och armbågarna. Här är saker och ting är inte riktigt anpassade för oss stora, bastanta nordbor...

 

I början av massagen var allt lugnt. Hon tog nog i men direkt ont gjorde det inte. Efter ett tag började det kännas lite så där halvsuspekt det här med thaimassage. Hon som masserade mig klättrade på mig, gick på mig och vände, bände och vred på diverse kroppsdelar. Mot slutet av massagen kom hon verkligen nära gränsen för vad jag tycker är okej. Hon satte sig mellan mina ben, slet i mina fötter samtidigt som hon grävde in sina fötter i mina ljumskar. Det var lite halvsvårt att slappna av, kände jag.

 

Något jag häpnar över är hur mycket kraft det kan komma ur en liten, liten thailändska. Hon var verkligen halva min storlek! Och ändå fick hon det att kännas. För det mesta tyckte jag ändå om massagen, men det fanns ju delar som var mindre trevliga. Efteråt kände jag mig som en ny människa och vi satt och pratade med de som masserat oss en stund, vilket var trevligt. Thaimassage är nog något som måste upplevas i Thailand!

Vid gott mod innan massagen
Våra gulliga massörskor. Spana in armmusklerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0