En blondins bekännelser del II

Nu fortsätter mina bekännelser över saker jag lyckts med den senaste veckan. Mina s.k. "blondie-moments" tycks bli fler och fler eller så har jag haft en ovanligt dålig vecka...
 
I skolan är vi rätt mycket i idrottslabbet denna kurs. Den här veckan har vi cyklat en del och lärt oss göra cykeltester. Jag har haft shorts på mig för att inte bli för varm medan jag cyklar. De är lite halvt obekväma så jag brukar vilja ta av mig dom så fort som möjligt. Dock kanske man inte ska göra det mitt i idrottslabbet då tre olika klasser har lektion där samtidigt...
 
Och för att fortsätta på temat naket så hade jag en liten incident i omklädningsrummet häromdagen. Jag hade tränat och skulle byta tröja innan min lektion började. Tänkte att jag inte orkade duscha då jag ändå skulle bli svettig på lektionen också... Jag gick in i omklädningsrummet och slet av mig både t-skjortan och sport-bhn för att mitt i allt upptäcka att det stod flera män i närheten av mig. Min första tanke var "gick jag fel?" men nej, jag hade ju låst upp mitt skåp. Och så fanns det ju damer där. Nästa reaktion var att jag blev generad. Jag försökte lite diskret vända på mig medan jag snabbt tog på mig en ren sport-bh och en t-skjorta. Sedan såg jag att de höll på att fixa med en spegel där. Jag tog mitt pick och pack och gick snabbt därifrån, lite småskrattande över hur ouppmärksam jag egentligen är.
 
Bella och jag hade planerat att fira lillajul på lördag, som brukligt enligt finska traditioner. Nu övertalade Bellas föräldrar henne att åka hem över helgen istället och det grusade ju förstås alla våra planer. Hmpf!! Ingen panik, vi tänkte att vi dricker glögg idag på morgonen istället. Då jag hällde upp glöggen i muggar hade vi mitt i allt mera glögg på spisen än i muggarna. Så går det då man tror man är laborant och stadig på hand. Sedan då vi druckit nästan allt kom vi på att den var alkoholhaltig. Oops! Så kan det gå. Jag skulle ju skriva tent precis då så jag tyckte att det passade sig att gå glöggpåverkad till tentasalen. ;) 
 
Som avslutning tänkte jag berätta om min och Bellas bravad för exakt en vecka sedan på fredagen. Vi brukar ha nyckeln på ett ställe om båda ska iväg, speciellt om vi inte vet exakt när vi kommer hem. I fredags var jag till Emilia och Bella till en annan kompis. Jag var påväg hem då Bella ringer. Då kom jag på det och svarade "NEJ, jag vet! Åååh vad irriterande!" Vi kom på samtidigt att vi hade nyckeln inne i trapphuset medan ytterdörren låses kl 10. Klockan var då 10.30. Blondinerna hade tänkt till!
Jag satte mig ner utanför dörren och tryckte en muffins i ren frustration. Sedan gick jag en sväng och skrek ut min irritation. Ingen av grannarna på bottenvåningen hade på några lampor så där vågade vi inte knacka på och fråga om de kunde öppna. Någon kvartersvärd hade vi inte nummret till och våra kämppisar svarade inte. Vi stod ute i 20 minuter och dividerade kring hur vi skulle göra. Då kom vår vita riddare och räddade oss i vår nöd. En granne kom hem och var vänlig nog att hålla upp dörren åt oss så kvällen slutade lyckligt. Nu har vi nog lärt oss vår läxa... Sedan visade det sig att en av våra kombos var hemma, men hade inte hört att det ringt. Och vi vågade inte ringa å många gånger då hon varit på dejt under kvällen. 
 
Nu hoppas vi att kommande vecka innehåller något färre blondie-moments. =) Hoppas jag kan förgylla någons dag med detta. 

Kommentarer
Postat av: Bella

Hah, hur tror du att mamma ska våga skicka mej tillbaka till umeå efter att ha läst detta?? :p

Svar: Jag litar på att du kan ta dig tillbaka på ett ellar annat sätt ;)
Sabsa

2012-11-30 @ 20:25:02
URL: http://www.izabellesblogg.blogspot.com
Postat av: Mats

Bella var en helt normal flicka med goda förutsättningar i livet när hon åkte till Umeå. Utvecklingen har varit dramatisk men i negativ bemärkelse, vet inte om det är rumskamraterna, maten, inomhusluften eller den allmänna miljön som haft denna inverkan på vår underbara dotter.Vi kommer noga att överväga tillbaka resan.:)

Svar: Hahaha :D Ja det borde ni nog, man blir ju som man umgås. Fast då borde det ju båda gott för mig i alla fall, om hon får tillåtelse att komma tillbaka. Så tänk på min framtid och låt mig ha Bella här ;)
Sabsa

2012-12-01 @ 10:31:56
Postat av: Lisa

Haha och hon gör de igen, ska ut och åka skidor 5min senare kommer hon tillbaka juste skidor ska man ha med sig...

Svar: Ja men de e inte så lätt alla gånger! :P
Sabsa

2012-12-03 @ 16:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0