Gästbloggning!

Vi sitter just nu på båten påväg till Sverige igen efter 10 underbara dagar i Finland. Här på båten fördriver vi tiden med att se på House, ta roliga kort med datorn och dricka finsk festis och  ja... inte så mycket mer.
 
Finland har visat upp sig från sin bästa sida med minusgrader, solsken, lååååånga skidspår och bastu så klart. OCH Panda lakrits!!!
Jag ha lärt mig väldigt mycket nytt under denna resa förutom all historia om den lilla byn Vörå och alla andra platser vi passerade på vägen från vörå till voukatti vet jag nu även hur det gick i bastu VM. Det var en finnländare som vann före en ryss som avled, men blev tvåa. Jag har också lärt mig några nya finska ord.
Huom-OBS
Pikapesu-snabbtvätt
Olen kunnossa- jag är i form
Oletko huonossa kunnossa?- är du i dålig form
päivän saantisuosituksesta- rekomenderat dagligt intag
 
Väldigt användbara ord skulle jag tro!
 
Fastän att lägret till största delen var bra inträffade det ändå lite sämmre saker.
1. Sabina halkade på en isfläck och fick en höftkaka och ett blåknä.
2. Äppelpaj nr 2 blev lite bränd
3. En sten var på väg att träffa mig i pannan, men framrutan på bilen tog emot den istället
4. Vi har inte sopsorterat
 
Veckans höjdpunkt var ändå tipsraden på Finska, hahahahahah!!! yksi, risti, kaksi, yksi, yksi, yksi, yksi, kaksi, risti, risti, risti.
 
Dessa tio dagar gick väldigt mycket för fort, men var välbehävliga för att få tillbaka träningsmotivationen. Nu väntar nog de härligt hala och blöta cykelbanorna i umeå!
 
Over and out!
Emilia
Vi från vår allra bästa sida :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0