Fika

Jag trodde nästan att vi bara skulle bli 2-3 st på fika igår. Vi var bara tre som hade pratat ihop oss. Jag hade dock lagt ut ett inlägg på facebookgruppen ifall någon skulle nappa. Och minsann det var några som vågade hälsa på. Vi blev typ 15 stycken på fika. Riktigt trevligt med lite sällskap tyckte jag =)

Charlotte åkte precis hem nu. Vi har ätit middag, pratat, fikat och kollat Colorado Avenue (finlandssvensk film). Riktigt perfekt söndagskväll. Det lämnade ganska mycket paj och annat från igår så jag får göra mitt bästa för att bjuda bort det. Vi har blåbärpaj med hemmagjord vaniljsås, Ambrosiakaka och en dansk specialitet som var rätt god. Vi har så det räcker och blir över med andra ord!

Ikväll ska jag ännu vara uppe någon timme. Jag ska hämta Izabelle från båten. Hon ska bo hos mig även denna vecka. Det är en himla kris på bostadsmarknaden i Umeå. Helt omöjligt att få tag i lägenheter just nu. Men det kommer att gå fint! Dessutom ska jag ju åka bort på onsdagmorgonen så då får hon ju ha mitt rum för sig själv resten av veckan! Nu får vi bara hoppas att jag orkar hålla mig vaken tills båten anländer. Kvällsvaka har aldrig riktigt varit min grej..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0