Projekt

Nu har jag börjat på ett projekt jag länge gått och tänkt på och lite dragit mig för att påbörja. Jag repeterar musklerna så här lagom tills vi har massageexamination. Jag tillverkar alltså muskelkort, med namnet på muskeln på ena sidan och O-I-F-N (origo, insertio, functio, nervus) på andra. Det lär ta ett tag även om jag begränsar mig till de största musklerna, men jag kommer nog att vara nöjd då det är klart.

Ett plus, förutom att jag inte behöver fundera på att göra detta längre, är att jag vet att jag sitter stilla och vilar kroppen. Det behövs! Även om dagens intervaller gick rätt bra så känner jag att jag borde vila bättre, för jag var riktigt trött då vi gav oss iväg på uppvärmningen. Jag sprang längre nu än jag gjorde för typ 2 veckor sedan. Det är ju lite typiskt då FM är över för i år, men 25-manna återstår ju i alla fall (och tester i labbet).

Att vila är jag riktigt dålig på. Igår, på min vilodag, cyklade jag typ 20 km, plockade blåbär, dammsög, torkade golv, tvättade fönster, diskade, bakade en tårta och var på en fotoshoot. Bara för att jag tycker det är så himla tråkigt att sitta still. Borde nog börja på en bok igen, men då förstörs nattsömnen istället...
 
 
Ikväll kommer Emilia hit och vi ska avsluta gårdagens påbörjade bakprojekt; blåbärsmoussetårta. Vi missade lite och fick för mycket botten så igår åt vi halva bottnen medan vi väntade på att moussen skulle stelna och idag äter vi själva tårtan =) Om vi känner oss riktigt pigga kanske vi ska baka rågbröd ikväll. Det skulle vara så himla gott med lite finskt (läs: ätbart) bröd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0