The Nerd

De senaste dagarna har jag inte riktigt känt för att blogga. En molande värk i mitt bakhuvud har gjort att kvällar och eftermiddagar inte varit så väldigt angenäma. Så går det då man ramlar och slår sig, men idag har jag inte haft några känningar så det är positivt! =)
 
En hel del har hänt under dessa bloggfria dagar. Vi, jag och Terese, var med i Idrottshögskolans lattjotävling skid/skid-o parsprint. Vi vann damklassen och blev något distanserade av herrlagen. Kul "tävling" dock =) Dessutom har jag gjort orienteringspremiär, fortsatt jobba med F-uppsatsen, varit nere på stan och fixat upp mitt kråkbo till hår, läst ut böcker x3 och börjat på en ny bok. Kalla mig nörd om ni vill, jag trivs med det här =)
 
Till helgen tänkte jag läsa ut boken, ja det är en ny filosofibok men kanske lite positivare än den förra. Sen tänkte jag träna lite, åka på en vårfest, klä ut mig, köra en öl-ski-ol (dock mest med kolsyrat vatten, öl är inget för mig) och på söndag ska vi träffas med gruppen från förra kursen och fika och njuta lite av livet. Rätt skön helg så där innan säsongen drar igång!
Slumpen är ingen tillfällighet av Jan Cederqvist. I boken diskuterar han kring ämnet synkronicitet. Rätt intressant, men jag tar det nog med en nypa salt.
citat i boken, sagt av Augustinus
 
 
Jag har några spännande saker på gång, förhoppningsvis kan jag berätta mer om det senare. Men det har fått mig att fundera på framtiden, vad jag egentligen vill göra av mitt liv. Det är väl frågor varje student tampas med någon gång under studietiden. Är det här rätt för mig? Kommer jag att trivas? Hur ser framtiden ut? Kommer jag att få jobb? Vågar jag ta nästa steg? Vill jag flytta? osvosv jag kan hålla på i oändlighet. Jag kan ju säga som så, att det finns en orsak till att jag började läsa filosofiböcker mitt i allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0