Bangkok 2.0

Väl i Bangkok och då jag hittat hotellet tog jag en dusch och försökte sova lite middag. Funkade inte. Helt otroligt att man kan vara helt totalslut men pigg som en mört så fort det är sovdags! Nåväl. Jag tog mig ut från hotellet för att kika runt mig lite. Hann bara 50 m från hotelldörren innan jag hittade en finne. Vi tog sällskap några stationer på BTS och han visade mig runt lite och berättade en hel del säker jag hade stor nytta av. Således har jag hittills pratat mer finska än nåt annat språk på den här resan :P Heelt otroligt!!
 
Vi skildes åt vid en galleria och sista tipset jag fick var att gå på toa innan jag gick in. Det var ett bra råd! Det visade sig ta mig 3h innan jag kom ut igen och jag gick bara in i 3 affärer...och gick inte förbi samma affär två gånger (tror jag). Jag tappade bort mig lite där inne också och då jag letade utgången på riktigt tog det ett tag att ens hitta rätt våning. Och då brukar jag ha bra lokalsinne!
 
En halv galleria. Hela rymdes inte med på bild trots ett torg och en 8-filig väg emellan. Tror att den här var större till ytan än hela Vasas centrum. GALET!
 
Det verkar som om allt ska vara modell större och allt helt enkelt lite MER än på andra ställen. julgranar till exempel. Så sjukt med pynt i dom att det är otroligt att kvistarna syns. Eller ja....tänder de alla lampor i granen syns inte själva granen längre :P (som på bilden nedan)
 
 Så har jag varit på thaimassage också. Fick lagom stora kläder ;)
 
Mery Chismas önskade de på hotellet :P
 
Hittat spännande glass: Chendol & Red beans och Durian rice stick. Smakade ingen, nöjde mig med Mango.
 
Kartan över ett av köpcentrumen. 9 våningar. Kortsidan på huset kanske 300m. Ja ni förstår själva. STORT
 
 Bönesal för buddhister
 
Man tager vad man haver - gatureparation
 
 
Vespa-taxi. Lite mer galen än förra årets vespa-tuktuk. Jag testade naturligtvis! Kul var det och vilken adrenalinkick! =) Värre idag i Hua Hin då jag tog min 80L stora väska med på vespan också ;)
 
Jag har nu lämnat Bangkok bakom mig och anländ Hua Hin. Jag tog lokal buss hit. Spännande! Chauffören envisades med att tala thailändska med mig. Vi kommunicerade inte alltför väl. Men de andra i bussen hjälpte mig stiga av vid rätt ort och efter en resa med en vespa-taxi med packning och allt hittade jag hotellet och det är jättefint =)
 
Bra med Bangkok är att försäljarna inte sliter och drar i en hela tiden och att det var smidigt att ta sig fram med BTS. Nackdelen med Bangkok är allt folk, att det är så stort och att det inte finns nån strand ;) 
 
Det är ganska skönt att komma till en turistort och veta att du blir förstådd på engelska och att inte vara ett huvud längre än ALLA. Nackdelen är det där med envisa försäljare och turister. 
 
Jag fick gjort det jag skulle i Bangkok nämligen vandra runt, shoppa och SOVA. Nu är jag på en turistort nära en strand så nu ska jag sola och bada i några dagar. Det känns som om jag fått nog av äventyr för ett tag, men med mig så vet man ju aldrig ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0