De sju samurajerna

Jag och Anneli har ju ett litet projekt på gång. Vi ska se de 250 högst rankade filmerna på Imdbs lista. Jag ligger drygt 10 filmer efter A i nuläget men jag jobbar på att ta mig ikapp. Igår underhöll jag och Bella oss på båten med att se de sju samurajerna. För de oinsatta är det en film från 1954 i svartvitt och de pratar japanska. Den är 3,5 timmar lång. En riktig pärla!! ;) Eller ja... nåt sånt... Nu har jag i alla fall sett den och jag kommer nog inte att göra det igen. Däremot har jag andra riktiga klassiker att se fram emot så som världens första actionrulle. Det är en stumfilm. Action och stumfilm är inte en kombination jag hade väntat mig så där i första hand men vem vet, kanske jag hittar en ny favorit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0