Att utmana sig

Som de flesta kanske vet är jag svenskspråkig och har egentligen aldrig pratat finska, förutom under det år jag bodde i Tammerfors. Mina 3 år i Sverige har verkligen inte gjort att jag utvecklat mina finskakunskaper särdeles mycket. Nu har jag lovat att hålla en föreläsning på finska. Hur tänkte jag egentligen? Jag som knappt kan få ihop en mening rätt. Jag gillar förvisso utmaningar och brukar försöka tänja på mina gränser, men även för att vara jag kan detta kännas lite väl extremt. (För er svenskar, tänk er att hålla en föreläsning på tyska eller vilket tredje språk ni nu läste i skolan så fattar ni kanske känslan...) Föreläsningen ska jag hålla ikväll och jag är supernervös, mycket mer nervös än innan vilken tävling som helst! Jaja, de får väl skylla sig själva som frågat mig...jag har ju faktiskt pratat ett flertal gånger med han som bad mig komma och föreläsa så han borde väl veta vad han ger sig in på :P Om det här inte är att utmana sig själv, spränga gränser och tänka "outside the box" så vet jag inte vad som är det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0