Fredag

Denna vecka har jag lyckats med konststycket att dra intervaller två dagar i rad...på löparbana.... Vad hände där? Jag som inte ens gillar intervaller, jag gillar heller inte löparbana och framförallt inte intervaller på löparbana.... Men så kan det gå! Vaderna gillade verkligen inte mitt påhitt heller och det var nog en väl tuff öppning, men träningsvärk går ju över! 
 
Jag och Anneli har nu båda uppnått 125 filmer på imdbs lista och vi firade med tårta i onsdags. Jag hade bakat en öltårta. Vanlig chokladtårta med lite Guiness i som gav tårtan det lilla extra. Den blev inte riktigt lika söt som en vanlig chokladtårta. Lite farligt med tanke på att man då klarar av att äta mycket mer :P Jag räddade mig själv genom att ta den till gymnasiet och bjuda lärarna. Tror det uppskattades. Just nu gör jag en kostregistrering så det hade ju förstört den litegrann om jag ätit allt själv. Kostregistreringen pågår en vecka och innebär att jag väger precis allt jag äter och dricker och skriver upp. Detta gör jag för att hjälpa Marianne med en skoluppgift, sen kanske jag kan få ut nåt av det själv också så det är lite win-win. :)
 
Öltårtan. En chokladtårta med Guiness och en färskostfrsting på.Det låter lite vidrigt med öl och chokladtårta men det var faktiskt riktigt gott!
 
Igår var jag ute på promenad och testade min nya leksak lite. Inte så där superbra kamera men helt okej mörkerfoto ändå. Här är fängelset i Vasa, min granne.
 
Idag är det ju fredag och för de flesta innebär det att de har en avslappnande helg framför sig. För mig innebär det att jag ska iväg på träningsläger och jobba hela helgen. Ledig? Njä, det var jag ju förra helgen så nu ska jag jobba 24/7 i några veckor! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0