FM-läger

Nu har jag varit en knapp vecka i Jyväskylä. Vi har varit på förberedande läger inför FM och har under 5 dagar haft två olika grupper på ca 20 pers med. Det är alltid svårt att hinna med alla så mycket som man skulle vilja, varken tid eller ork räcker riktigt till. Tack och lov ger de flesta av ungdomarna en enorm energiboost och vi har roligt tillsammans, annars hade ekvationen aldrig gått ihop. Imorgon blir det en riktig sovmorgon för min del innan jag fortsätter med orienterandet i Vörå med gymnasieeleverna. Efter det tar jag ledigt en helg, åker till Sverige och bara njuter.
 
Nytt för hösten är att jag ska läsa lite kurser, både på Umeå universitet och på Vasa arbis. Jag behöver en hobby, nåt helt annat än idrott att tänka på emellanåt så då ska jag passa på att bli lite mer allmänbildad. Det kan ju aldrig skada. För min del blir det nog inget långa FM i år. Jag försöker springa sprinten och stafetten och träna inför det så jag får lite bättre löpform än nuvarande. Och samtidigt köra rehab med foten så den skulle bli mer samarbetsvillig. Just nu går det bra med några träningspass, men inte i alldeles för krävande terräng. Väg och stig funkar utmärkt men stenig Jyväskylä-terräng var ingen höjare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0