Semester

Jag är ute på en riktig långsemester just nu. Nästan 3 veckor kommer jag att vara borta hemifrån. Resan började med lite strul men har gått som på räls efter det. Jag och AM trivs väldigt bra ihop, förutom att hitta på en massa skoj, prata, äta, umgås njuter båda två av att sitta i varsin ände av soffan och bara vra tysta. Perfekt kombination!
 
Jag började med att ge fötterna ett riktigt eldprov, en långdistans på nästan 8km. Det gick bra! Lite har de känts av då och då men jag känner hopp om att kunna delta i hela O-ringen nästa vecka :)
 
 
Som den turist jag är smakade jag på Kroppkakor. Jättegott! Lägg på lite grädde, lingonsylt och smör och jag är i himmelen.
 
 
Långe Jan, fyren på Ölands södra spets. Efter ett par dagar i Växjö, ett par i Ljungby åkte vi till Öland och hälsade på AMs föräldrar. Vi passade på att leka riktiga turister eftersom jag aldrig varit på Öland tidigare.
 
 
Äkta Öländsk glass från Ölands glassbar i Borgholm. Supergott! Jag åt en kombination av flädersorbet, nutellaglass och turkisk pepparglass. Det fanns så många sorter att jag hade riktigt svårt att välja.
 
 
 
Påväg mot södra spetsen av Öland åkte vi genom en kohage....det stod kossor på vägen...FANTASTISKT tyckte en del turister och stannade för att fotografera. Och det tog en låååång tid. Jag tappade tålamodet efter några minuters väntan och klev ur bilen för att fösa bort kossorna och vips flöt trafiken på riktigt smidigt igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0