Resan fortsätter

Efter att vi lämnat Söderhamn bakom oss kan jag konstatera att det är ganska skönt att ha sluppit brutal-väckningar i form av attack-pussar från en vild Aussie. Alltså systers hund Memphis aka Fisen är en social en som älskar att gosa och gör allt för att få pussa en i ansiktet, helst på munnen. Det är något jag inte uppskattar jättemycket tidiga mornar.
 
Gosig Memphis
 
Nån som gillar uppmärksamhet...men bara liiiite
 
 


Vår resa i Söderhamn var riktigt bra och jag hann till och med besöka både Bollnäs och Alfta. I Alfta besökte vi Vinylstallet. En butik där de säljer vinylskivor. Ganska svårt att fatta att ett sånt ställe överlever, jag menar det kan ju inte vara stor åtgång på vinylskivor längre...

På lördagen startade vi tidigt från Söderhamn, åkte bil i en fem timmar ner till Eksjö, bekantade oss med orienteringsgymnasiet där, stod på en grusplan hela dagen och hejade på tiomilalöparna och körde tre timmar upp till Stockholm. Ganska intensiv dag med andra ord! På söndagen var vi i Stockholm och tog Helsingforsbåten på kvällen. Igår lite möten i både Helsingfors och Ekenäs. Idag möten i Helsingfors och en femtimmars bilfärd hem.
 
Det sved att inte få springa. Men jag får skylla mig själv då jag tydligen inte lärt mig lyssna på kroppens signaler.
 
 Finmiddag på båten med vaärldens största vinglas till. Fick verkligen kämpa för att få i mig det.


Det var det här med att ta det lugnt.... ;)

 
About 2000 körkilometer hittills och mer blir det ännu....Det var det här med att ta det lugnt och bara ha semester...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0