Måndag

Efter en lååång bloggpaus ska jag nu skriva några rader. Efter en tung vinter har jag börjat återfå lite av min gamla gnista, men det är nog en lång väg tillbaka ännu. Dock har det inte direkt varit händelselöst i mitt liv för det. Största projektet jag har nu är lägenheten jag köpte. Jag skulle renovera köket men det slutade med att jag renoverade väggar, gol och tak i hela istället. Jag är mycket nöjd med beslutet att renovera för nu har jag fått det så som jag vill ha det. Eller inte riktigt ännu, men snart...
kl 05.45 en morgon såg det ut så här i mitt vardagsrum. Köket hade anlänt en något inhuman tid men nu är det äntligen här i alla fall! Förra veckan var jag ledig så jag kunde fixa med allt som behöver göras. Hade jag vetat hur mycket det är att göra hade jag kanske satsat på en annan lägenhet....men man lär sig otroligt mycket av att renovera så nu vet jag hur det går till och vet att det inte är my cup of tea.
 

Jag vet att det finns folk som tycker jag är ledig alldeles för mycket men jag tycker ju att om man jobbar alla dagar i veckan inklusive helgen nästan varje vecka så behöver man ta ut lite ledigt då och då. Det är inte direkt nån dans på rosor att jobba alla dagar i veckan nästan dygnet runt. Socialt är det rena döden, men jag har förstående kompisar som accepterar att jag alltid är borta. Hittills i år har jag missat nyår, påsk och vappen. Jag kommer att missa kristi himmelsfärd och midsommar också, åtminstone eller vänta det börjar vara alla storhelger som går att missa på ett år det.
 
Nåja, denna vecka möte i Helsingfors tisdag och onsdag sedan fredag-söndag kurs i Kisakallio. Under veckan ska jag bo hos Ida. Undrar vad vi hittar på denna gång? Varje gång vi hittar på nåt mer eller mindre dumt så har vi ingen aning om vems idé det var från början och vi skulle inte har gjort det om vi inte varit tillsammans. Vi drar liksom fram lite konstiga sidor hos varandra, men för det mesta på ett bra sätt. Alltid då jag behöver bolla nya idéer finns hon där, tillsammans är vi ett oslagbart team som är idésprutor. Okej, alla idéer är väl inte världens bästa men om man inte testar så kommer man aldrig veta. Vågar man inte testa nya saker så kommer man aldrig heller framåt i utvecklingen. 
Ida i Spanien. Hon betalade för att komma med som ledare, såna finns det inte många av. För det mesta måste man söka med ljus och lykta efter nån som kunde tänka sig att ställa upp.
 
Ingen dans på rosor att vara lägerledare trots att all planering är gjord på förhand. I Rumänien steg vi många dagar upp innan kl 07 och våra ledarpalavrar på kvällarna höll ofta på till kl 23. Det är 16h med i bästa fall en kort powernap efter lunch, men det var inte många dagar. Och på FM-lägret jobbade vi ännu hårdare, ljuset släcktes då klockan passerat 12 på natten och väckning före 06.30 för att hinna föra ut kontroller. Det är vår vardag på läger, men samtidigt med rätt människor är det otroligt roligt. Jag kommer att sakna alla Kristians dåliga skämt sen när han slutar. Det kommer att bli konstigt att inte ringa honom varje dag för att diskutera det som komma skall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0