Vecka 39 kom och gick

Nu är det åter en vecka sen jag skrev nånting senast. Och massor har hänt som vanligt.

Först så avklarades skolveckan och mitt livs första praktikvecka med bravur, inget katastrofalt hände alltså. Sen på torsdagen var det att hastigt packa och bege sig mot tågstationen och försöka övertala kassatanten att jag skulle ha platsen bredvid Emmi. Även det gick utan problem och jag hann till och med vänta ca 10 minuter på tåget. Att vara i tid är något som är väldans ovanligt för mig, jag är jämt och ständigt sen till det mesta.

Tågresan gick också som förväntat, Emmi och jag klarade av en hel massa skvaller och allmänt prat och sen räddade jag henne från att behöva ta en huvudvärkstablett med lite trigger-punkts massage. Eva hämtade mig från tågstationen och resten av kvällen tillbringades i Rönnbacka (eller vad det nu heter) med Eva och Lillis.


Helgen
tillbringades i Estland och Võru. Kändes nästan som om jag var hemma, förutom att Vörå nog inte är sådär nedgånget och slitet. Baltic Junior Cup var det som stod på programmet denna helg. Mera redogörelser kommer senare. Men konstateras kan att Estnisk terräng inte är något att skryta över och att de har väldigt billig sprit i Estland och dit borde man åka och hamstra. (Även om jag nog inte behöver 2x5L 80 % vodka som jag såg en inhandla på båten) 



Måndagen
började lugnt och fint kl 07.43 då jag råkade vakna, fast jag skulle få sova hur länge som helst. Gissa om någon var ilsken. Jag låg och var arg och försökte somna om i ca 1h men insåg då att det inte går så då var det bara att masa sig upp. For på en lite län, duschade, klädde på sig, packade väskan och åkte iväg till skolan. Jag skall denna vecka vara Sairasvastaava och ta hand om kunderna till de som är sjuka. Alltså egentligen borde jag inte göra något på hela dagen utom plugga sånt som jag ligger efter med. Men ack nej, mina planer gick inte i lås. Jag har masserat totalt 2½ h. Men jag gör ju det frivilligt och dessutom tog jag gladeligen på mig en extra för att jag ska få ihopskrapat alla praktiktimmar jag borde ha innan skolåret är slut. Tänker som så att ju mer jag masserar desto bättre blir jag och folk vill komma till en bra massör.

Nu är det bara 3 dagar kvar av min skolvecka, varav 2 är praktik och 1 teori. Jag borde börja fundera hur jag vill göra med helgen. Vill jag hem emellan och sen åka ner till Ekenäs på lördagen för Natt-FM eller åker jag direkt söderut? Skulle vara otroligt skönt att få komma hem lite

 

 

också men å andra sidan blir det väldigt påfrestande med så mycket resande på en enda helg. Men jag skulle ju hinna vara hemma torsdag kväll och hela fredagen eller kanske tillbringa halva fredagen i Kronoby eller något. Nåjaa det löser väl sig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0